torsdag 19 juli 2012

Joggade på 1 st Ave, Manhattan

Godmorgon, eller det är kanske lite eftermiddag hos er. Innan dagens eskapader i den stora staden tog jag mig en joggingtur. Det åskade, blixtrade och dundrade i går kväll så luften är helt annorlunda idag.  Perfekt temperatur för morgonjogging. Så jag tog mig en liten tur kl. 07.00, målet hade ju varit att jogga i Centralpark, men idag kändes det som om jag inte vill dra iväg in mot de centrala delarna. Då fick det bli en tur runt 1 St Ave och lite så...

Måste också meddela att det gick alldeles utmärkt. Bra form, hyfsat tempo. Mötte fler joggare under denna turen än jag gör på en hel månad i spåret där hemma. Men, men, det Berggrenska förföljer mig lite. Jo, jag var ju som sagt ute och knallade runt i tisdags. Tog mina sandaler, för det var varmt. Folk klagar alltid på att människor har strumpor i sandaler, det brukar jag ha. Förlåt. Men denna gången tog jag inga strumpor, jag är ju i New York, coolhetens huvudstad. Vad tror ni det fick för konsekvenser? Jo, att jag fick två blåsor under fötterna som jag har gått och dragits med hela onsdagen. Skulle ha haft strumpor i sandalerna. Satte två miniplåster på före min joggingtur och det funkade.

Sensmoral; var inte coolare än du är. Det straffar sig alltid med blåsor under fötterna.

Nej, nu ska jag äta färdigt min frukost och planera lite för dagen. Mycket skönare temperatur idag, förresten...

Ha det gott, så kommer dagens rapport lite senare i kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar