söndag 22 juli 2012

Framme i Boston

Idag är en resedag, så jag har inte så mycket att berätta. Kanske lite. Just nu sitter jag på rummet, som känns dubbel så stort som det andra i New York. Ingen AC, men fläkt i taket, fläkt i korridoren och en bordsfläkt. Fönstret är öppet och det kvittrar en massa pilfinkar (tror jag), vad heter pilfink på engelska förresten arrowthink ;)?


Bussresan gick hyfsat bra, lite kaotiskt i början vid inhoppningen i bussen, men sedan flöt det på. WiFi funkade också rätt bra. Väl framme i Boston tog jag tunnelbanan från South station till Downtown Crossing för byte till Back Bay station. När jag kom ut från Back Bay stationen så kände jag igen mig direkt, sån´t är like kul. Och promenaden till 40 Berkeley Hostel gick hur enkelt som helst. Behövde inte ens kartan!


När man kommer från New York till Boston, och speciellt i området jag är i, South End, så inser man hur totalt olika städerna är. Boston känns som en småstad, lite easy going, relax and chill... Lite mer som Smedjebacken... ;) om man jämför med Borlänge eller Ludvika. Det är klart att mitt i city är det lite annorlunda tempo. I dag blir det inga stora utflykter eller så, bara chilla i området. Kanske leta upp lite mat och en Samuel Adams, Red Brick...


Testade att göra en liten trailer med iMovie på iPaden. Visst, resultatet blir hyfsat och så... men inte tusan kunde jag ladda upp den till Youtube. Fick gå omvägen via Dropbox och ta upp den i laptoppen. iSakerna är inte så vänligt inställda till Google heller, men, det finns som sagt omvägar. Får kanske konvertera till Äpplefolket...? För det är väl en sekt? Nej, nu ska jag inte förveckla in mig i sånt jag inte begriper.


Vi hörs i morgon...







3 kommentarer:

  1. Pilfink heter Tree sparrow på engelska :) Tack för en trevlig vistelse i New York!! Ser fram emot fortsättningen i Boston!

    SvaraRadera
  2. Fläkten i ditt rum och den i taket ser ju normala ut. Men den i korridoren....
    Eh, ser en aning stor ut. Ser också en aning trångt att komma förbi om man har mycket packning :o).

    SvaraRadera
  3. Korridorfläkten är en sådan där gigantisk byggfläkt. En den är strategiskt placerad utanför mitt rum. Men det stör inte så mycket när dörren är stängd. Annars är det en kreativ lösning på klimatkontroll...

    SvaraRadera