tisdag 24 juli 2012

Blue Men och jogga vid Charles River

Kl. 10.00 en kort morgonrapport. För övrigt så syns inte allt på iPad, men sådan är den digitala världen. Blue Man Group i går var en häftig upplevelse, riktigt spektakulärt med många multimediainslag. Lägg till riktigt bra musik och rytm, tillsammans med ett schysst upplägg. Väldigt mycket publikkontakt. The Blue Men säger ingenting alls... Kolla upp på Youtube så kan du se delar av det jag såg igår. Kul att få ha sett dom. 1.5 timme ungefär. Skön publik också. Promenerade dit, det tog väl 8-10 min ungefär. Och så blev det morgon. Jag hade bestämt mig för en joggingtur, vaknade... Gissa när? Helt rätt, vid 06.00 och fick i mig två bananer denna gången. Började med snabbgång för att väcka upp kropen och tog sedan Berkeley Street ned till Charles River där jag joggade med vy över till MIT. Var jag ensam? Nix, massor av folk med joggingambitioner. Vissa med tempo som man bara kan glömma och andra med tempo som man inte trodde var jogging... Och så jag. En timme ungefär, inkl. Stretch etc... Nu har jag joggat i de städer som har ett historiskt marathon. London, Berlin, New York, Boston och Stockholm. Återstår Amsterdam, Tokyo... Någonslags konstig målsättning, men det är kul med efterkonstruktioner och målsättning efteråt... För att tro på någonting och motiveras. Även om Marathonambitionerna tog slut på 80-talet, nåväl det blev 5 i alla fall. Frukosten blev stor idag, ägg, bacon, potatiskaka.typ. yoghurt, flingor mjölk, te och juice och en macka. Så då vet ni det... Få se vad den här dagen kommer att innehålla. Rapporterar lite i kväll. Ha det gott.

1 kommentar:

  1. Kombinationen Blogspot och iPad känns inte riktigt bra. Radmatningarna jag gjorde i Safari blev till en ända lång, oläslig text. Ska testa Blogsy på iPaden... men det blir kanske mer av laptopbloggning.

    Om inte testar vet inte...

    SvaraRadera